Publiczny różaniec i grzech aborcji


Dzisiejszy post będzie nieco odbiegał swoim charakterem od poprzednich, w których dominują rozważania biblijne. Chciałbym Ci opowiedzieć o wspaniałych spotkaniach, jakie mają miejsce na krakowskim Rynku Głównym.

Od około 4 miesięcy regularnie przy kościele św. Wojciecha odbywają się spotkania różańcowe organizowane przez Instytut ks. Piotra Skargi.

Krakowscy katolicy, gromadzą się wtedy by dać wyraz swojej wiary zgodnie ze słowami naszego Pana:

Mt 10, 32-33:
Do każdego więc, który się przyzna do Mnie przed ludźmi, przyznam się i Ja przed moim Ojcem, który jest w niebie. Lecz kto się Mnie zaprze przed ludźmi, tego zaprę się i Ja przed moim Ojcem, który jest w niebie.

Zwykle rozważamy tajemnice bolesne różańca świętego, a zbawcze owoce Męki Chrystusa ofiarujemy przez ręce Maryi (Królowej Polski) Ojcu Przedwiecznemu na przebłaganie za grzech aborcji popełniany w naszym kraju.


Mt 5, 13-14:
Wy jesteście solą dla ziemi. Lecz jeśli sól utraci swój smak, czymże ją posolić? Na nic się już nie przyda, chyba na wyrzucenie i podeptanie przez ludzi. Wy jesteście światłem świata. Nie może się ukryć miasto położone na górze. Nie zapala się też światła i nie stawia pod korcem, ale na świeczniku, aby świeciło wszystkim, którzy są w domu. Tak niech świeci wasze światło przed ludźmi, aby widzieli wasze dobre uczynki i chwalili Ojca waszego, który jest w niebie. 

Droga siostro, drogi bracie! Czy czujesz się nieswojo z krzyżem na piersi? Czy odczuwasz dyskomfort wypowiadając wśród innych osób imię Jezus? Czy boisz się negatywnej opinii na swój temat z racji przynależności do Kościoła i życia zgodnego z Bożym Prawem? Być może nie zastanawiasz się głębiej, dlaczego tak się dzieje, ale w gruncie rzeczy jest tak ponieważ jesteś własnością Boga!

J 15, 18-19:
Jeżeli was świat nienawidzi, wiedzcie, że Mnie pierwej znienawidził. Gdybyście byli ze świata, świat by was kochał jako swoją własność. Ale ponieważ nie jesteście ze świata, bo Ja was wybrałem sobie ze świata, dlatego was świat nienawidzi.

Nienawiść świata może przybierać bardzo konkretną formę, o czym dobrze wiedzą uczestnicy krakowskich różańcowych spotkań. Wielokrotnie słyszymy pod naszym adresem wulgarne epitety, a szydercze uśmiechy stanowią standard, pewnego razu prawie doszło do rękoczynów.

Jk 1, 2-4:
Za pełną radość poczytujcie to sobie, bracia moi, ilekroć spadają na was różne doświadczenia. Wiedzcie, że to, co wystawia waszą wiarę na próbę, rodzi wytrwałość. Wytrwałość zaś winna być dziełem doskonałym, abyście byli doskonali, nienaganni, w niczym nie wykazując braków.

Drogi bracie, droga siostro, a ty jakie chrześcijaństwo wyznajesz? Liberalne, które twierdzi, że Kościół to przestarzała instytucja służąca do kontroli ludzi czy ortodoksyjne, a więc ewangeliczne: stawiające wymagania i nakazujące pracę dla Bożej Chwały oraz wzrostu Jego królestwa?

Drogi bracie, droga siostro to już nie te czasy, gdy w Cesarstwie Rzymskim szukaliśmy sposobności, by stać się męczennikami. Dziś jednak nadal istnieje wiele możliwości, by pokazać charakter i przywiązanie do chrześcijańskich wartości.

Nie chodzi tu o jakieś działania dla samych działań ani modlitwę dla modlitwy, ale o wypełnienie naszych obowiązków, do których jesteśmy wezwani:

Uczynki miłosierdzia co do duszy:
1) Grzesznych upominać
.
.
.

Według objawień fatimskich najwięcej dusz trafia do piekła z powodu grzechu nieczystości, a ogólnie dostępna aborcja to najzwyklejsze masowe morderstwo.

Modlitwa to oczywiście bardzo ważny aspekt życia chrześcijańskiego innym jest działanie! Dlatego niebawem wystartuje ogólnopolska akcja zbierania podpisów pod obywatelskim projektem delegalizującym aborcję. Przedsięwzięcie jest bardzo solidnie zaprojektowane, brać w nim będą udział wszystkie największe organizacje pro-life oraz tysiące wolontariuszy z całej Polski. Akcja wystartuje pod nazwą: #ZATRZYMAJABORCJE

Wiem, że mojego bloga czytają osoby o różnych poglądach również osoby żyjące poza wspólnotą Kościoła, pisząc tego posta starałem się mówić do wszystkich jednocześnie. Nie wiem, w jakim stopniu mi się to udało, więc przepraszam za ewentualny chaos.

Kimkolwiek jesteś, niech Cię Bóg błogosławi, a jeśli chciałbyś/chciałabyś dołączyć do grupy wolontariuszy, która od września rozpocznie zbiórkę podpisów w ramach projektu #ZATRZYMAJABORCJE to wiedz, że masz taką możliwość:

Ewentualne pytania dotyczące inicjatywy należy kierować tutaj: zatrzymajaborcje@citizengo.org

Jeśli ponadto chciałbyś/chciałabyś wziąć udział w naszych comiesięcznych spotkaniach na wspólnym różańcu, to w imieniu wszystkich serdecznie zapraszam. Odbywają się one zwykle 13 dnia każdego miesiąca o godzinie 17:00, przy Kościele św. Wojciecha na Rynku Głównym w Krakowie. Gdyby coś się zmieniło, bądź pewny/a, że umieszczę w tym poście wyprzedzającą aktualizację.

J 15, 9-11:
Jak Mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem. Wytrwajcie w miłości mojej! Jeśli będziecie zachowywać moje przykazania, będziecie trwać w miłości mojej, tak jak Ja zachowałem przykazania Ojca mego i trwam w Jego miłości. To wam powiedziałem, aby radość moja w was była i aby radość wasza była pełna. 

Komentarze

Popularne posty